دم آوری انواع قهوه
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

اگر بخواهیم به طور ساده این روش که اصلی ترین روش تهیه دم آوری قهوه است بازگو کنیم باید بگوییم، روش غوطه وری به این معنی است که قهوه آسیاب شده کاملا در آب غرق می شود و سپس این آب در طول زمان، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌‌دهد.

روش غوطه وری را می‌‌توان یک روش بدون مداخله مستقیم در دم کردن دانست، و کافیست شما فقط آب را اضافه کنید و منتظر بمانید، 4 الی 5 دقیقه که تقریبا زمان استاندارد برای تهیه قهوه های مختلف است.

رایج ترین روش غوطه وری استفاده از فرنچ پرس است، علوه بر آن در روش های ارزیابی کیفیت استاندارد صنعت قهوه، کاپینگ نیز از تکنیک غوطه وری استفاده می شود.

در حالی که بسیاری از روش‌های دم کردن سرد که شامل خیس خوردن طولانی مدت می باشند نیز به روش غوطه وری هستند. مواد انحلال پذیر بیشتری می‌‌توانند به نوشیدنی وارد شوند و در نهایت، آب داغ همه مواد محلول قهوه را استخراج خواهد کرد.

روش خیساندن چالش‌هایی را نیز می‌‌تواند ایجاد کند. روش‌های دستی مستعد تکنیک‌های ریختن نادرست آب هستند برای مثال، روش‌های خیساندن ریسک کانالی شدن را دارند که در آن جریان آب مسیری در اطراف قهوه آسیاب شده می‌‌یابد و این بدان معنی است که بخشی از پودر قهوه عصاره گیری نخواهد شد.

بعلاوه، اگر قهوه آسیاب شده بسیار ریز باشد می‌‌تواند جریان آب را مسدود کند و این امر می‌‌تواند زمان دم را بصورت غیر معمولی طولانی کرده یا باعث سر ریز شدن سبد فیلتر شود.

می توان گفت تقریبا همه روش‌های غوطه وری دم آوری قهوه به فیلتر کردن هم نیاز دارند، دلیل آن هم این است که در این روش ها تفاله ها باقی می مانند و  هر فیلتری که استفاده شود، وظیفه حذف تفاله‌های قهوه و ریزترین ذرات موجود در نوشیدنی نهایی را بر عهده دارد.

البته برای قهوه ها و روش های مختلف نوع فیلتر استفاده شده متفاوت است برای مثال، فرنچ پرس از فیلتر فلزی استفاده می‌‌کند در حالی که فیلتر کلور کاغذی است.

با ادامه غوطه وری سرعت عصاره گیری کم می‌‌شود، این اتفاق به این دلیل است که، همانطور که مواد جامد قهوه در آب حل می‌‌شوند و نوشیدنی به تدریج بیشتر و بیشتر اشباع می‌‌شود.

قهوه را قطعاً می توان جز برترین و بهترین نوشیدنی های جهان به حساب آورد که از معدود نوشیدنی هایی می باشد که در سرتاسر جهان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد به همین خاطر شناخت نحوه دم آوری قهوه یکی از موضوعات مهمی می باشد که در مورد قهوه باید به آن پرداخت.

برای دم آوری قهوه وسایل و روش های گوناگونی وجود دارد که می توان آنها را در دو دسته اصلی تقسیم کرد، روش غوطه وری و روش خیساندن (infusion)!! که ما در اینجا سعی داریم به طور کلی این دو روش را برای شما معرفی کنیم:





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: